آرایش و زیبایی

بایدها و نبایدها در مورد استفاده از کرم ضدآفتاب

بیایید واقع‌بین باشیم، استفاده از کرم ضد آفتاب باید جزئی مهم از روتین روزانه مراقبت از پوست باشد. اگر فکر می‌کنید فقط روزهایی که برای گشت و گذار به بیرون از خانه می‌روید یا زمانی که قصد رفتن به ساحل در یک روز آفتابی را دارید باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید، سخت در اشتباهید! درواقع جدای از اینکه مقصد و هدف چیست، باید روزانه تحت هر شرایط و در هر مکانی برای محافظت از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. بااین‌حال، در صورت استفاده نادرست یا برخی اشتباهات ممکن است علیرغم میل‌مان به پوستمان آسیب بزنیم. در نتیجه، به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناخواسته در ادامه شما را با بایدها و نبایدهای استفاده از کرم ضدآفتاب آشنا خواهیم کرد.

استفاده از کرم ضدآفتاب آقایان

بایدهای استفاده از کرم ضد آفتاب

1. اولویت‌بندی فرمول‌های طیف گسترده

به منظور محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB از کرم‌های ضد آفتاب با برچسب طیف گسترده استفاده کنید. از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد فعالی مانند اسید هیالورونیک یا نیاسینامید هستند که دارای خاصیت محافظت کنندگی کامل در برابر طیف مضر خورشید هستند.

2. از فرمولاسیون مناسب استفاده کنید

فرمولاسیون ضد آفتاب مورد استفاده بسیار مهم است، اینکه برای چه نوع پوستی باشد. چه ترجیح شما استفاده از لوسیون‌ها باشد، چه کرم‌ها، ژل ها یا اسپری ها، باید محصولی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و به راحتی و به صورت یکدست روی پوست می‌نشیند.

3. از Spf مناسب استفاده کنید

استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید بسیار مهم است. مواردی همچون نوع پوست، شدت قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مدت زمان فعالیت در فضای باز باید در انتخاب SPF مناسب در نظر گرفته شوند. برای استفاده روزانه، ضدآفتاب با SPF 30 محافظت کافی را ارئه خواهد داد، اما در مواردی که قصد بودن در مقابل نور خورشید برای مدت زمان طولانی را دارید و یا پوست روشن و حساس دارید باید از ضد آفتاب با حداقل SPF 50 استفاده کنید.

4. از محصولاتی با مواد تشکیل دهنده مناسب استفاده کنید

از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ترکیبات غنی شده با مواد مغذی پوست مانند آنتی اکسیدان‌ها، اسید هیالورونیک یا ویتامین E می‌باشند. ترکیبات ذکر شده علاوه بر افزایش محافظت در برابر آفتاب، مزایایی همچون هیدراتاسیون، دفاع آنتی اکسیدانی و ترمیم پوست نیز به همراه دارند.

5. قبل از آرایش از ضد آفتاب استفاده کنید

همیشه قبل از آرایش از ضدآفتاب استفاده کنید.

6. تمام نواحی را پوشش دهید

استفاده از کرم ضدآفتاب

نبایدهای استفاده از کرم ضدآفتاب

تمام تمرکزتان را بر روی SPF نگذارید

SPF تنها شرط باکیفیت و خوب بودن کرم ضدآفتاب نیست.

از مصرف محصولاتی که تاریخ مصرفشان گذشته خودداری کنید.

بعد از فعالیت‌های شدید و قرار گرفتن در معرض آب حتما دوباره کرم ضدآفتاب را تمدید کنید. بعد از شنا یا تعریق، حتما کرم ضدآفتاب را دوباره تمدید کنید. حتی ضدآفتاب‌های مقاوم در برابر آب هم با گذشت زمان خاصیت‌شان را از دست داده و نیاز به تمدید دارند.

با وجود استفاده از کرم ضدآفتاب باز هم باید از بودن در معرض نور آفتاب مستقیم خودداری کنید.

حتی باوجود استفاده از کرم ضدآفتاب برای محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش، سعی کنید در سایه بمانید، لباس‌های محافظتی بپوشید و از کلاه‌های لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید.

روی پوست مرطوب و خیس از کرم ضدآفتاب استفاده نکنید

به منظور جذب مناسب و اثربخشی کرم، باید آن را روی پوست خشک بمالید نه پوست خیس و مرطوب.

از یک کرم یکسان برای صورت و بدن استفاده نکنید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا