آرایش و زیبایی

لیزر موهای زائد از چه سنی مجاز است؟ – دختران جوان بخوانند!

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه های پیشرفته ای مثل دستگاه لیزر اشنایدر پلاس، دستگاه لیزر کندلا، دستگاه لیزر تیتانیوم، دستگاه لیزر دستگاه لیزر دکا و… در کلینیک های زیبایی و زیر نظر متخصص پوست و مو، انجام می شود. خانم ها و آقایان می توانند برای از بین بردن همیشگی موهای زائد قسمت های مختلف بدن خود، به یک کلینیک مجهز مراجعه کنند و بعد از طی کردن جلسات درمانی توصیه شده توسط پزشک، شاهد ریزش دائمی موهای زائد خود خواهند بود. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از زیباجویان مطرح شود این است که لیزر موهای زائد از چه سنی مجاز است؟ ما این مطلب را آماده کرده ایم تا به بررسی مناسب ترین سن لیزر موهای زائد که بهترین جواب دهی را داشته باشد، بپردازیم. لطفا همراه ما بمانید.

از چه سنی میتوان لیزر موهای زائد انجام داد؟

لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه هایی مثل الکساندرایت، تیتانیوم و … انجام می گیرد. این دستگاه ها، اشعه لیزر را به زیر پوست نفوذ می دهند تا فولیکول ها را که محل رشد موها هستند، تحت تاثیر قرار دهند. با آسیب دیدن فولیکول ها، مو قادر به رشد نخواهد بود و به همین دلیل است که دستگاه لیزر، تاثیرگذاری دائمی دارد.

اما در پاسخ به این سوال که لیزر موهای زائد از چه سنی مجاز است، باید بدانید که افراد بالای 18 سال می توانند از این خدمات زیبایی استفاده کنند زیرا در سن بالای 18 سال، الگوی رشد موها تثبیت شده است و می توان با لیزر کردن موها، نتایج موثری را مشاهده کرد.

در سنین کمتر از 18 سال که نوجوان به بلوغ رسیده است و رشد بیش از حد موهای زائد دارد، ممکن است کاندید مناسبی برای لیزر نباشد و بهتر است که از سن بلوغ عبور کرده و سپس برای لیزر موهای زائد خود اقدام کند.

لیزر موهای زائد در دوران پیری

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، خانم ها و آقایان بعد از گذراندن دوره بلوغ و پس از 18 سالگی که الگوی رشد موهای زائد آنها ثابت شده است، می توانند روش لیزر را برای از بین بردن دائمی موهای زائد بدن خود، انتخاب کنند. لیزر موهای زائد می تواند در هر سنی از جمله در سن های بالا نیز موثر باشد و افراد با سن بالای 60 یا 70 سال نیز می توانند از این خدمات زیبایی استفاده کنند. همچنین این نکته را هم خاطرنشان می شویم که در سنین بالا به دلیل سفید شدن رنگدانه ها، تاثیرگذاری لیزر کمتر است و افراد مسن بهتر است برای موهای مشکی و ضخیم از خدمات لیزر بهره مند شوند.

البته به افراد مسن توصیه می شود قبل از استفاده از خدمات زیبایی لیزر، با پزشک مشورت کنند زیرا مصرف بعضی از داروها در سن های بالا، با لیزر تداخل دارد همچنین افراد مسن باید از نظر سالم بودن پوست، مورد تایید پزشک باشند.

آیا لیزر برای افراد زیر 18 سال تاثیری ندارد؟

یکی از سوالات افراد با سن زیر 18 سال این است که آیا لیزر تاثیری بر موهای زائد آنها ندارد؟ در جواب به این سوال باید گفت که اکثر متخصصین پوست، توصیه می کنند که لیزر موهای زائد از سن 18 سال به بالا انجام شود اما افراد با سن زیر 18 سال می توانند به یک متخصص پوست مراجعه کنند و با تایید پزشک، لیزر برای آنها منعی ندارد.

در واقع، لیزر موهای زائد ضرری برای افراد با سن زیر 18 سال ندارد، اما در این سنین به دلیل غیر طبیعی بودن هورمون های رشد، لیزر کردن موهای زائد شاید تاثیر دائمی نداشته باشد. در این سنین، رشد موهای زائد کامل نشده است و بعد از تمام شدن جلسات لیزر، امکان دارد که موهای جدید رشد کنند و هزینه ها هدر می رود.

عوارض لیزر موهای زائد در سن پایین

لیزر موهای زائد در تمام افراد جوان تا مسن، برخی عوارض را دارد و این عوارض نگران کننده نیستند، البته به شرط آنکه در کلینیک لیزر معتبر زیر نظر پزشک و توسط تکنسین دوره دیده انجام پذیرد ، شما عزیزان میتوانید برای پیدا کردن مراکز لیزر و زیبایی کرج به سایت های خوبا و پزشکا مراجعه کنید ، در ادامه به برخی عوارض عمومی و زودگذر لیزر اشاره میکنیم :

  • تورم و التهاب خفیف ناحیه لیزر شده
  • احساس سوزش در محل لیزر
  • قرمزی و پوسته شدن ناحیه تحت لیزر
  • و …

عوارض لیزر موهای زائد حداکثر تا چند ساعت برطرف می شود اما اگر تا چند روز پوست شما ملتهب و قرمز بود، باید به دکتر مراجعه کنید.

نواحی مجاز به لیزر موهای زائد در سنین مختلف

زیباجویان می توانند به هدف از بین بردن موهای زائد قسمت های مختلفی از بدن خود، از روش لیزر استفاده کنند. از جمله آنکه :

لیزر صورت

لیزر برای رفع موهای زائد صورت موثر است. اگر موهای صورت شما تا حدودی ضخیم و پر هستند، می توانید برای از بین بردن همیشگی موهای زائد، لیزر کنید. البته لیزر برای موهای کرکی و بور صورت، تاثیرگذاری زیادی ندارد.

لیزر زیر بغل و بیکینی

موهای زائد زیر بغل و بیکینی را می توان با روش لیزر از بین برد. موهای زائد در این نواحی، ضخیم و مشکی هستند و به همین دلیل، لیزر بیشترین تاثیرگذاری را دارد. شما با حدود 6 تا 10 جلسه لیزر، می توانید شاهد ریزش بیش از 90 درصد موهای زائد زیر بغل و بیکینی خود باشید.

لیزر دست و پا

از دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد دست و پا نیز استفاده می شود. افراد در هر سنی می توانند موهای نسبتا ضخیم دست ها و پاهای خود را به روش لیزر حذف کنند. البته لیزر برای موهای بازو و ران پا که نازک و کرکی هستند، تاثیرگذاری بالایی ندارد.

لیزر شکم و کمر

از دیگر نواحی که دستگاه لیزر می تواند باعث رفع موهای زائد آنها شود، شکم و کمر است. موهای زائد شکم و کمر، تا حدودی مشکی و نازک هستند به همین دلیل، دستگاه لیزر در درجه پایین تر تنظیم می شود. موهای زائد این دو قسمت طی 6 تا 8 جلسه لیزر، از بین می روند.

تفاوت هزینه لیزر موهای زائد برای افراد جوان تا مسن

هزینه لیزر موهای زائد بدن برای زیباجویان جوان تا مسن، تفاوتی ندارد. کلینیک های زیبایی با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می دهند، هزینه دریافت می کنند و مواردی مثل ناحیه تحت لیزر، تعداد جلسات مورد نیاز، مدل و برند دستگاه مورد استفاده در کلینیک و … در تعیین هزینه خدمات موثر هستند.

تعداد جلسات لازم برای لیزر موهای زائد در سن پایین

اگر تصمیم به لیزر موهای زائد بدن خود دارید، احتمالا برای شما هم سوال است که لیزر موهای زائد بدن نیاز به چند جلسه دارد؟ به طور کلی، تعداد جلسات لازم برای جواب دهی لیزر در افراد مختلف با توجه به پوست و موی متفاوتی که دارند، یکسان نیست. برخی از افراد با 6 جلسه هم به نتیجه می رسند اما بعضی دیگر از زیباجویان نیاز به بیشتر از 10 جلسه لیزر دارند.

برای لیزر موهای زائد بدن، فولیکول های مو باید تخریب شوند و نابودی کامل کل فولیکول ها حداقل به 6 جلسه و حداکثر به 12 جلسه نیاز دارد. همچنین در افراد با نوسانات هورمونی بالا مانند نوجوانان، جلسات لیزر بیشتر هم می شود تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

لیزر موهای زائد بدن طی دو دوره انجام می شود، در دوره اول شما باید حدود 8 جلسه به فاصله یک تا دو ماه به کلینیک مراجعه کنید و پس از تمام شدن 8 جلسه، دوره شارژ لیزر آغاز می شود. شارژ لیزر در فواصل زمانی 2 ماه یکبار، 3 ماه یکبار، 6 ماه یکبار و 1 سال یکبار، انجام می گیرد.

لیزر موهای زائد

سخن پایانی

در بررسی این موضوع که لیزر موهای زائد از چه سنی مجاز است باید بدانید که به طور کلی، هیچ محدودیت و سن خاصی برای لیزر وجود ندارد و معمولا لیزر برای افراد با سن بالای 16 سال انجام می شود. منظور از محدودیت سن لیزر، در تاثیرگذاری آن است زیرا افراد در سن کمتر از 18 سال، دوره بلوغ را سپری می کنند و تغییرات هورمونی زیادی دارند به همین دلیل ممکن است لیزر برای رفع موهای زائد آنها، اثربخشی لازم را نداشته باشد. در هر صورت شما اگر شما در دوره بلوغ خود هستید، می توانید ابتدا با پزشک مشورت کنید و سپس از این خدمات استفاده نمایید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا