آرایش و زیبایی

6 نرم کننده خانگی که تمام مشکلات موهای شما را در یک لحظه حل می کند

معرفی 6 نرم کننده خانگی مو | راه‌حل‌های خانگی روش‌های راحت، مقرون به صرفه و سریع و حتی کارآمد هستند. در ادامه به معرفی نرم‌ کننده‌ های خانگی مو موثر برای درمان مشکلات مو پرداخته‌ایم.

نرم کننده موی خانگی

چند نمونه نرم کننده موی خانگی که در عرض 10 دقیقه آماده استفاده هستند:

1. نرم کننده مو با روغن زیتون و عسل

روغن زیتون و عسل هردو برای مبارزه با خشکی و شوره سر عالی‌ هستند. هر دو ماده ذکر شده خاصیت آبرسانی دارند. عسل به دلیل خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی شوره سر را به طور طبیعی از بین می‌برد. آماده کردن این نرم کننده موی خانگی کار بسیار راحتی است. تنها کافی‌ست دو قاشق غذاخوری عسل را با چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. موهایتان را به چهار یا پنج دسته جدا کرده و ترکیب را در هر قسمت بمالید. حالا با استفاده از یک کلاه حمام روی موها را پوشانده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند. سپس موهایتان را با شامپو و نرم کننده مخصوص‌تان بشویید.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک آبرسان عالی برای موهاست. چهار قاشق غذاخوری روغن را یک یا دو دقیقه گرم کنید. قبل از اینکه روغن را به ساقه‌های موهایتان بزنید، ابتدا کف سرتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید. ماساژ کف سر به افزایش جریان خون و در نتیجه تحریک رشد مو کمک می‌کند.

یک حوله را درون ظرف آب داغ قرار داده و سپس آب آن را بگیرید. قبل از اینکه حوله را روی سرتان بپیچید اجازه دهید روغن 1 دقیقه روی سرتان بماند. بعد از گذشت 45 دقیقه حوله را بردارید و موهایتان را طبق معمول بشویید.

نرم کننده مو با زرده تخم مرغ

3. نرم کننده مو با زرده تخم مرغ

تخم مرغ برای درخشش موها عالی‌ست. این ماسک تخم مرغ در کنار ماسک روغن زیتون برای آبرسانی و از بین بردن آسیب و خشکی موها گزینه بسیار موثری است. برای آماده‌سازی این ماسک مو کافی‌ست دو زرده را با دو قاشق غذاخوری روغن ترکیب کنید.

برای رقیق‌تر شدن ترکیب می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید. موهایتان را به قسمت‌های کوچک تقسیم کرده و ماسک را لایه لایه روی موها بمالید. حالا با استفاده از کلاه حمام موها را پوشانده و اجازه دهید یکی 2 ساعت بماند. حالا می‌توانید موهایتان را با شامپو و نرم کننده مخصوص‌تان بشویید.

4. نرم کننده مو با شیرنارگیل

شیر نارگیل خاصیت نرم‌کنندگی زیادی دارد. به دلیل استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرما و مواد شیمیایی موهایتان آسیب دیده؟

این نرم کننده برای از بین بردن آسیب‌های مو بسیار موثر است؛ بعلاوه، برای تقویت ساقه مو و مبارزه با شوره سر نیز عالی‌ست. کمی شیر نارگیل را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل و گلاب ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را روی موها مالیده و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس موهایتان را بشویید.

5. نرم کننده جوش شیرین

بهترین روش برای از بین بردن کثیفی و رسوبات کف سر استفاده از ماسک جوش شیرین است. جوش شیرین دارای خاصیت ضد قارچی بوده و به تنظیم تعادل pH پوست سر کمک می‌کند، بعلاوه با عفونت، شوره سر و تحریک پوست سر نیز مبارزه می‌کند. یک چهارم جوش شیرین را با نصف فنجان نرم کننده ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی موهای خود مالیده و موها را با کلاه بپوشانید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات بشویید.

6. نرم کننده سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی بوده و موخوره را از می‌برد، و حتی سلامت پوست سر را بهبود می‌بخشد. از دیگر خواص ماسک سرکه سیب می‌توان به متعادل کردن سطح pH پوست سر و مو و مبارزه با عفونت‌هایی مانند شوره سر اشاره کرد.

یک فنجان آب را با دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ترکیب کنید. ترکیب را کنار بگذارید و اول موهایتان را شامپو کرده و ماسک مویتان را بزنید. حالا ترکیب سرکه سیب را روی موهایتان بریزید. 10 دقیقه منتظر بمانید و سپس موهایتان را بشویید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا