سلامت و تندرستی

فواید آب خیار (در تابستان هیدارته بمانید)

فواید آب خیار: هیدراته و سالم باشید | آب خیار سرشار از فواید برای سلامتی است، از جمله هیدراته نگه داشتن بدن، کمک به کاهش وزن، تامین آنتی اکسیدان‌ها و احتمالا پیشگیری از سرطان.

این‌روزها از آب خیار فقط برای اسپا استفاده نمی‌شود، بلکه یک نوشیدنی سالم و باطراوت و همچنین سرشار از فواید است.
در ادامه به معرفی فواید آب خیار برای سلامتی پرداخته‌ایم. با زندگی سالم همراه باشید.

1. کمک به هیدراته نگه داشتن

بدن برای عملکرد صحیح نیاز به آب دارد. توصیه می‌شود بزرگسالان روزانه بین 6 تا 8 لیوان آب بنوشند. گاهی ممکن است نوشیدن آب ساده جالب و وسوسه‌انگیز نباشد، در نتیجه، می‌توانید با افزودن طعم دهنده‌هایی مثل خیار به آب طعم دهید.

نوشیدنی آب خیار و لیمو و نعناع
نوشیدنی آب خیار و لیمو و نعناع برای هیدارته ماندن در تابستان

2. کمک به کاهش وزن

قصد وزن کم کردن دارید؟ به منظور کاهش میزان کالری دریافتی آب خیار را جایگزین نوشابه‌های شیرین، نوشیدنی‌های ورزشی و آب‌میوه‌ها کنید.

هیدراته ماندن به احساس سیری کمک می‌کند. گاهی بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرد، در نتیجه ممکن است درحالی که تشنه هستید، احساس گرسنگی کنید!

چگونه باید فرق تشنگی و گرسنگی را در چنین مواقعی تشخیص دهیم؟

ابتدا یک لیوان آب خیار بزرگ بنوشید، اگر سیر شدید بدانید که تشنه بوده‌اید، و اگر همچنان گرسنه هستید، پس واقعا گرسنه بوده‌اید.

3. سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و آن را به تاخیر می‌اندازند. استرس اکسیداتیو باعث بیماری‌های مزمن زیر می‌شود:

  • سرطان
  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • آلزایمر
  • دژنراسیون چشم

طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده آنتی اکسیدان‌ها به معکوس کردن یا متوقف کردن این آسیب‌ها کمک می‌کنند. در نتیجه باید از میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان مانند خیارها استفاده کرد، که سرشار از مواد زیر نیز می‌باشد:

  • ویتامین سی
  • بتاکاروتن
  • منگنز
  • مولیبدن
  • چندین آنتی اکسیدان فلاونوئیدی

4. پیشگیری از سرطان

طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده ممکن است خیار خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. خیار علاوه بر آنتی اکسیدان‌ها سرشار از ترکیباتی به نام کوکوربیتاسین و گروهی از مواد مغذی به نام لیگنان می‌باشد که از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کند. طبق نتایج حاصل از تحقیقات، فلاونوئید رژیم غذایی فیستین موجود در خیار پیشرفت سرطان پروستات را کند می‌کند.

5. کاهش فشار خون

نمک زیاد و پتاسیم خیلی کم در رژیم غذایی از اصلی‌ترین عوامل دخیل در فشار خون بالاست. نمک اضافی در بدن باعث تجمع مایعات و در نتیجه افزایش فشار خون می‌شود. پتاسیم الکترولیتی است که میزان سدیم حفظ شده توسط کلیه‌ها را تنظیم می‌کند.
خیار سرشار از پتاسیم است. نوشیدن آب خیار به دریافت پتاسیم بیشتر و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

6. کمک به سلامت پوست

آب خیار به تسکین پوست از درون کمک می‌کند. هیدراته ماندن برای دفع سموم بدن و داشتن پوستی سالم ضروری است. بعلاوه، خیار سرشار از اسید پانتوتنیک یا ویتامین B-5 بوده و برای درمان آکنه بسیار مفید و موثر است.

7. افزایش سلامت استخوان‌ها

خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین K است. ویتامین K در بدن وظیفه تشکیل پروتئین‌ها، که برای ساخت استخوان‌ها و بافت‌های سالم مورد نیاز است، و کمک به لخته شدن خون را بر عهده دارد. برای دریافت این ویتامین چه چیزی بهتر از آب خیار؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
مجله اینترنتی زندگی سالم نقشه سایت best counter