پزشکی و سلامت

راه رفتن بعد از غذا خوردن

راه رفتن بعد از صرف غذا فوایدی برای سلامتی به همراه دارد، از جمله کمک به بهبود هضم و کاهش وزن. برای کسب اطلاعات مفید در مورد مزایا و معایب احتمالی راه رفتن بعد از صرف غذا و همچنین بهترین زمان برای پیاده‌روی با زندگی سالم در ادامه همراه باشید.

اینگونه جا افتاده که راه رفتن بعد از صرف غذا برای سلامتی مفید است، اما گذشته از مرسومات، واقعا راه رفتن بعد از غذا تاثیرات مثبتی بر بدن و سلامتی دارد.

مزایای احتمالی راه رفتن بعد از غذا خوردن

ورزش در کل برای سلامتی مفید است، و راه رفتن بعد از صرف غذا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کمک به بهبود هضم غذا با راه رفتن

یکی از اصلی‌ترین مزایای راه رفتن بعد از صرف غذا کمک به بهبود هضم غذاست. با فعالیت و حرکت بدن معده و روده تحریک شده و در نتیجه هضم غذا راحت‌تر می‌شود و غذا سریع‌تر حرکت می‌کند.

طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده، پیاده‌روی 10 ساعت در طول هفته به پیشگیری از سرطان در دستگاه گوارش کمک می‌کند، که شامل موارد زیر است:

  • دهان
  • گلو
  • مری
  • معده
  • روده کوچک
  • کولورکتوم
  • پانکراس
  • کیسه صفرا
  • کبد

راه رفتن و کمک به مدیریت سطح قند خون

به عنوان یکی از دیگر فواید راه رفتن بعد از صرف غذا می‌توان به مدیریت سطح قند خون اشاره کرد. این مزیت به خصوص برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 در این مورد پردازش قند خون مختل خواهد شد- مهم است، چراکه داشتن فعالیت و ورزش بعد از غذا خوردن از افزایش بیش از حد قند خون پیشگیری می‌کند.

همچنین بخوانید:

اگرچه ورزش و راه رفتن بعد از صرف غذا به خصوص برای مبتلایان به دیابت مفید است، افراد عادی هم می‌توانند از مزایای کاهش قند خون بهره‌مند شوند. طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده، ورزش‌های سبک نزدیک به زمان صرف غذا موثرتر از ورزش‌های شدیدتر در مواقع عادی هستند.

چه مدت بعد از غذا پیاده روی کنیم

کاهش خطر بیماری قلبی

سالهاست که محققان به رابطه بین ورزش و فعالیت بدنی و سلامت قلب پی برده‌اند.

طبق نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده ورزش منظم به کاهش فشار خون و کلسترول LDL (بد) و در نتیجه کاهش خطر سکته مغزی یا حمله قلبی کمک می‌کند.

متخصصین توصیه می‌کنند 5 روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام دهید. با انجام سه مرحله پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای در روز بعد از وعده‌های غذایی، می‌توانید به راحتی این توصیه را عملی کنید.

کمک به کاهش وزن

همانطور که می‌دانید ورزش در ترکیب با رژیم غذایی مناسب به کاهش وزن کمک می‌کند.

به منظور تسهیل روند کاهش وزن، باید کالری کمتری مصرف کنید. در واقع باید بیشتر از چیزی که کالری مصرف می‌کنید، بسوزانید.

راه رفتن بعد از غذا کالری زیادی می‌سوزاند.

راه رفتن و کمک به تنظیم فشار خون

راه رفتن بعد از صرف غذا تا حدودی به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

راه رفتن بعد از صرف غذا
راه رفتن بعد از صرف غذا

عوارض جانبی احتمالی راه رفتن بعد از صرف غذا

ایجاد ناراحتی معده

راه رفتن بعد از غذا خوردن عوارض جانبی نادری دارد، اما باید از آن مطلع باشید.

برخی افراد احتمالا بعد از صرف غذا، هنگام راه رفتن ناراحتی معده را تجربه کمی‌نند که با علائمی همچون سوء هاضمه، اسهال، حالت تهوع، گاز و نفخ همراه است.

سخن پایانی

راه رفتن بعد از صرف غذا مزایای زیادی برای سلامتی به همراه دارد از جمله بهبود هضم، سلامت قلب، مدیریت قند خون، تنظیم فشار خون و کاهش وزن.

بهتر است با 10 دقیقه پیاده‌روی با شدت کم تا متوسط بعد از صرف غذا شروع کنید تا از ایجاد خطرات و عوارض جانبی احتمالی پیشگیری کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا