کسب و کار

انواع صبحانه برای محل کار + لیست صبحانه

بیشتر کارمندان و کسانی که مجبور هستند صبح زود از منزل خارج شوند، صبحانه را به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز حذف می‌کنند. معمولا هم نداشتن فرصت کافی برای صرف صبحانه بهانه حذف این وعده غذایی می‌شود. بااین‌حال، در بسیاری از شرکت‌های موفق برای کارکنان میز صبحانه چیده می‌شود یا برای تامین غذای سازمانی، علاوه بر ناهار، به سفارش صبحانه اداری نیز فکر می‌کنند. در چنین شرایطی، باید بدانید که بهترین صبحانه برای محل کار چیست و با انواع صبحانه در محل کار آشنا باشید. در این مقاله، درباره این وعده غذایی مهم و انواع صبحانه مناسب برای محل کار می‌خوانید.

چرا وعده صبحانه مهم است؟

کارشناسان تغذیه همگی بر این موضوع اتفاق نظر دارند که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز است. علت توصیه به خوردن غذاهای پرانرژی در ابتدای روز و به عنوان صبحانه نیز در وهله اول به مواد مغذی موجود در غذاهایی که به عنوان صبحانه خورده می‌شوند، مربوط می‌شود. این غذاها از انواع لبنیات گرفته تا صبحانه‌های دارای مواد پروتئینی مانند حلیم، همگی در تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما نقش دارند. بنابراین، برای اینکه از تغذیه سالم کارکنان در محل کار مطمئن شوید، باید صرف صبحانه توسط آنها را جدی بگیرید.

علاوه‌براین، صبحانه خوردن در ابتدای هر روز باعث می‌شود که انرژی لازم برای شروع یک روز کاری شلوغ را داشته باشید. کارکنانی که هر روز صبحانه‌های سالم و مقوی می‌خورند، تا وقت ناهار انرژی دارند و کمتر دچار خستگی و بی‌حوصلگی می‌شوند. بنابراین، برای اینکه یک محیط کاری پویا و پرانرژی داشته باشید، باید صبحانه خوردن کارکنان را جدی بگیرید. در صورتی که بخواهید از تغذیه کارکنان خود مطمئن شوید نیز بهتر است علاوه بر تهیه ناهار سازمانی، به فکر ارائه صبحانه سالم به کارمندان خود باشید. این صبحانه ممکن است گرم، سرد یا رژیمی باشد. انتخاب نوع صبحانه کاملا به ذائقه کارکنان شما بستگی دارد.

صبحانه گرم برای محل کار

صبحانه‌های گرم برای محل کار معمولا صبحانه‌های مقوی و سالمی هستند که برای افرادی که ناهار را دیرتر می‌خورند، مناسب‌تر خواهند بود. برخی از مهم‌ترین صبحانه‌های گرم برای محل کار عبارت‌اند از:

  • حلیم: حلیم گندم یکی از قدیمی‌ترین صبحانه‌های ایرانی است که از ترکیب گندم پوست کنده و گوشت گوسفند درست می‌شود. هر یک از این مواد اولیه به تنهایی می‌توانند انرژی لازم برای شروع یک صبح کاری شلوغ را تأمین کنند. شاید کارکنان شما درباره خوردن حلیم با نمک یا شکر اختلاف نظر داشته باشند اما کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که حلیم دوست نداشته باشد.
  • عدسی: خوراک عدسی یکی از پرطرفدارترین خوراک‌های ایرانی برای وعده صبحانه است. این غذای تشکیل‌شده از عدس را هر کسی با هر رژیم غذایی می‌تواند بخورد. عدسی سرشار از ویتامین‌های گروه ب است و می‌تواند انرژی لازم برای شروع روزهای کاری را تأمین کند.
  • املت: فرقی نمی‌کند که کارکنان شما املت گوجه‌فرنگی را ترجیح بدهند یا یک املت جدیدتر مثل املت قارچ و اسفناج بخواهند، به‌هرحال، این صبحانه برای محل کار همیشه جزو پرطرفدارترین صبحانه‌ها است.
  • انواع آش: قطعا کارکنانی که در محل کار آنها صبح‌ها انواع آش مانند آش شله قلمکار و آش سبزی سرو می‌شود، انگیزه بیشتری برای شروع یک روز پرانرژی دارند. آش‌های ایرانی هر یک به تنهایی این قابلیت را دارند که به یک غذای پرسنلی برای صبحانه تبدیل شوند. این آش‌ها با ترکیبات خوشمزه و سرشار از مواد مغذی به سرپا ماندن کارکنان شما در روزهای پرمشغله کمک می‌کنند.
  • خوراک لوبیا: هر ۱۰۰ گرم از خوراک لوبیا ۱۵۵ کالری دارد. این غذا سرشار از پروتئین است و ویتامین‌های گروه ب را در خود دارد. خوراک لوبیای انرژی‌بخش می‌تواند اشتهای کارکنان شما را کنترل کند تا دچار افزایش وزن نشوند. بنابراین، ارائه آن به عنوان صبحانه سر کار به تغذیه سالم کارکنان در محیط کار کمک می‌کند.
  • شیربرنج: شیربرنج صبحانه محبوب بسیاری از افراد است و می‌تواند فیبر، کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز کارکنان شما را به خوبی تأمین کند. این صبحانه گرم خوشمزه را می‌توان با شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل ترکیب کرد تا به یک صبحانه کاملا سالم و ارگانیک تبدیل شود.
  • نرگسی اسفناج: این صبحانه مقوی برای روزهایی که می‌خواهید کارکنان خود را شگفت‌زده کنید بهترین انتخاب است. نرگسی اسفناج با ظاهر زیبا و مواد مغذی فراوان از جمله آهن برای افزایش انرژی کارکنان و اطمینان از تغذیه سالم آنها یکی از بهترین گزینه‌ها است.
صبحانه رژیمی
صبحانه رژیمی

صبحانه رژیمی برای محل کار

برای ارائه صبحانه در محل کار باید علاوه بر ذائقه غذایی کارکنان، رژیم‌های غذایی خاص آنها را نیز در نظر بگیرید. بر این اساس، می‌توانید صبحانه‌های رژیمی مختلفی را روی میز کارکنان خود بگذارید. از جمله این صبحانه‌ها عبارت‌اند از:

  • گرانولا: گرانولا یک صبحانه مقوی سرشار از فیبر و انرژی‌زا است که کارکنان شما می‌توانند آن را با ماست یونانی، شیر یا لبنیات دیگر امتحان کنند. این صبحانه برای آن دسته از کارکنان شما که برای شروع روز کاری خود عجله دارند و ترجیح می‌دهند هر چه زودتر سر میز کار خود حاضر شوند، گزینه مناسبی است.
  • فرنی کینوا: کینوا یکی از شناخته‌شده‌ترین غلات در میان ورزشکاران یا کسانی که رژیم‌های گیاهی دارند است. اگر کارکنان شما جزو این دسته از افراد هستند، می‌توانید فرنی کینوای درست شده از آرد کینوا، عسل و شیر را به آنها پیشنهاد دهید.
  • کوکی‌ جو دوسر: کوکی جودوسر همراه با شیر، قهوه یا چای هم یک میان‌وعده سالم برای کارکنان است و هم می‌تواند یک صبحانه مقوی و انرژی‌زا برای افرادی باشد که رژیم‌های غذایی خاصی دارند.
  • کره بادام زمینی و نان تست: هر ۱۰۰ گرم از کره بادام زمینی ۵۸۹ کالری دارد. این خوراکی پرطرفدار برای صبحانه نیز می‌تواند فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم مورد نیاز کارکنان شما را تأمین کند. به‌علاوه، برای آن دسته از کارکنان شما که به خوردن یک صبحانه سالم و سیرکننده هستند، بهترین انتخاب خواهد بود.

صبحانه سرد برای محل کار

صبحانه‌های گرم و رژیمی صبحانه‌های خوشمزه و پرطرفداری هستند اما بهتر است برای متنوع شدن رژیم غذایی کارکنان خود، در برنامه غذایی هفتگی آنها صبحانه‌های سرد را هم بگنجانید. این صبحانه‌ها ساده‌تر آماده می‌شوند و خوردن آنها راحت‌تر است. بعضی از صبحانه‌های سرد رایج برای محل کار به این ترتیب هستند:

  • انواع لبنیات: از کره و مربا گرفته تا نان و پنیر، شیر، سرشیر و خامه همه جزو صبحانه‌های سرد مشهوری به شمار می‌روند که در سفره‌های صبحانه ایرانی معمولا آنها را می‌بینیم. کافیست نان تازه و گرم را در کنار یک یا چند نوع لبنیات بگذارید تا کارکنان شما به صرف صبحانه در هر روز عادت کنند.
  • آبمیوه‌های طبیعی: در کنار سایر صبحانه‌های سرد و گرم، به سرو آبمیوه‌های طبیعی و تازه نیز فکر کنید. آبمیوه‌های تازه و طبیعی که قند مصنوعی ندارند، هم می‌توانند جزو صبحانه کارکنان شما باشند و هم این قابلیت را دارند که در فواصل روز همراه با خوراکی‌های سالم دیگر به عنوان میان‌وعده سالم سرو شوند.
  • ارده کنجد: ارده درست شده از دانه‌های کنجد تازه در کنار شیره خرما یا انگور نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب و مقوی برای صبحانه باشد. این خوراکی طبیعی و خوشمزه با نان‌های تازه یا نان تست وعده غذایی صبحانه را مقوی‌تر و پرانرژی‌تر خواهد کرد.
  • سالاد میوه: سالادهای میوه درست شده از انواع میوه‌های فصل با سسی از آبمیوه‌های طبیعی به رنگین شدن روزهای خاکستری کارکنان شما کمک می‌کنند. انواع سالاد میوه با ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های موجود در میوه‌های تازه اشتهای هر کسی را برای چشیدن یک صبحانه جدید و پرانرژی باز خواهد کرد.

تهیه انواع صبحانه برای محل کار

هنگام تامین غذای سازمانی برای ناهار به فکر صبحانه کارکنان خود نیز باشید. به این ترتیب، صبح آنها با انرژی بیشتری شروع می‌شود و می‌توانید از تغذیه سالم آنها در محیط کار اطمینان حاصل کنید. سفارش انواع صبحانه و میان‌وعده سالم برای کارکنان خود را هم به مامان‌پز بسپارید. مامان‌پز انواع صبحانه‌های گرم، سرد و رژیمی را با بهترین کیفیت در اختیار کارکنان شما می‌گذارد. برای سفارش صبحانه و میان‌وعده از مامان‌پز باید ابتدا به بخش سفارش غذای شرکتی در سایت مامان‌پز بروید و فرم آنلاین این قسمت را تکمیل کنید. سپس، منتظر بمانید تا کارشناسان مامان‌پز برای ادامه مراحل سفارش با شما تماس بگیرند.

تلفن:09100016028

آدرس:خیابان قندی، خیابان عربعلی، کوچه ابراهیمی، پلاک ۱۰

سایت:https://mamanpaz.ir/

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

‫2 نظرها

  1. پنیر قوت غالب صبحانه های شرکتی یا تخم مرغ آب پز این موردها رو فکر کنم فراموش کردید

    1. آرش جان ممنون از دیدگاهی که ثبت کردی. بله این موارد هم هست میخواستیم یکم متفاوت تر باشه برای همین به این ۲مورد اشاره نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا